
Het volledig lezen van – vooral online – informatie gebeurt nog maar zeer beperkt. Gelijk met de introductie van het internet is het digitaal pagina’s scannen in zwang gekomen.
Vaak worden de eerste twee woorden linksboven van de pagina gelezen om vervolgens in een diagonale lijn naar rechtsonder op de pagina te gaan om dan een vermeende conclusie/samenvatting te kunnen zien. Alle relevante informatie en nuances worden hierdoor vaak overgeslagen, allemaal onder het motto ‘tempus fugit’ en wat vaak overblijft is platgeslagen informatie. Het schijnbaar relatieve gemak waarop dan de besluitvorming plaatsvindt staat volgens mij vaak in contrast met de werkelijke intrinsieke behoeftes. Als reisorganisatie zien wij dit fenomeen ook vaak terugkomen. Wij geven juist veel informatie, zowel op onze website en via de online kanalen als ook in onze communicatie en uitingen.
Wij zijn ervan overtuigd dat juist nuances en volledige informatie van relevant belang zijn om goede keuzes te maken.
Als USTravel.nl | Canadatravel.nl zien we regelmatig dat bijvoorbeeld een reisvoorstel alleen maar beoordeeld wordt op de totaalprijs, want die staat rechtsonder, maar niet op de inhoud. Dit geldt ook voor informatie in de reisbescheiden. Mogelijke problemen/tegenvallers tijdens de reis kunnen echt vaak worden voorkomen als klanten daadwerkelijk de reisbescheiden goed lezen.
Soms hebben we als reisorganisatie het gevoel een roepende in de woestijn te zijn, maar we blijven toch maar stoïcijns relevante informatie aan onze uitingen toevoegen om al onze klanten de mogelijkheid te blijven geven zich maximaal te oriënteren.
Wolfgang Hendrix
USTravel.nl | Canadatravel.nl
Geef een reactie