Samen met kantoorgenoot Ewald zijn we afgelopen weken even druk als zoekende geweest naar een stukje modernisering van ons kantoor. Dit alles kwam in een stroomversnelling toen Vara aangaf met een filmploeg op bezoek te komen, in verband met een item dat wij samen met Kassa aan het produceren zijn.
Ik begreep dat bij een mooi kantoor, iets ‘groens’ niet mag ontbreken.
Hoewel de planten bij Store Support doorgaans worden gevoed met niet opgedronken thee en koffie, gaf ik het maar weer eens een kans. Op de vraag in welke pot de Spathiphyllums moesten komen te staan, stuitte
collega Linda op de Paper Bags van UASHMAMA® (je zegt: Wash mama). Papieren zakken die wasbaar zijn en natuurlijk super hip.
Maar de ‘bloempotten 2.0’ bleken even hip als onverkrijgbaar. Totdat collega Linda contact kreeg met Moes & Griet, bedrijf van moeder Marion en dochter Annelot, distributeur van UASHMAMA® in de Benelux. Engelengeduld, productkennis en enthousiasme werden ingezet om in Nederland te zoeken naar de twee specifieke zakken. Doorzettingsvermogen, creativiteit en hetzelfde werkplezier werden ingezet om een goed alternatief te bedenken. Er werd gebeld, gemaild, geappt… er was een oplossing.
Of Arjen, die toch in de buurt was, even naar Beusichem kon gaan om de zakken op te halen. Eenmaal aangekomen in dit pittoreske Gelderse dorpje waar ze naast een bakker en bowlingbaan vooral veel ‘magazijnbedrijven’ hebben, bleek wederom dat dat het product wordt gemaakt door de mens. Dochter Annelot toonde in 3 minuten aan dat productkennis en enthousiasme de basis zijn van overtuiging. En dat de prijs slechts een middel is om je overtuiging om te zetten in bezit. En zo geschiedde.
Afgelopen donderdag was het kantoor spik-en-span. Klaar voor de camera’s. Zo trots als een pauw wilde ik de prachtige planten in nog mooiere zakken laten zien aan de regisseuse. Maar helaas. De ruimte was niet geschikt.
‘Laten we ergens anders gaan filmen’.