Over een week is het 1 oktober, de start van Oktober Cruisemaand. Dit jaar is het thema ‘Love to Cruise’ met onder andere een radiocampagne en reisspecials in (vak-)media. Ook is er promotiemateriaal en een video over cruises gemaakt, die reisagenten kunnen inzetten.
In de afgelopen tijd ben ik met de CLIA-leden druk bezig geweest om deze campagne voor de cruisebranche voor te bereiden. Tussen de bedrijven door was ik op een feest van een gezin met drie kinderen dat in de Herfstvakantie een cruise maakt naar de Middellandse Zee. Bij aanvang was er verbazing: een cruise, liever niet een vakantiehuisje? Nee, gilde de 7-jarige dochter; ‘Lekker de hele dag ijsjes eten en van de glijbaan af.’ Vrienden begonnen erover te praten en kwamen met vragen: ‘Wat ga je dan doen op zo’n schip?’, ‘Waar gaan jullie precies naar toe?’, ‘Is dat wel wat voor kinderen?’ Telefoons werden erbij gepakt en bij het zien van een YouTube-filmpje van het schip en de bestemming zag je de blikken veranderen. Aan het einde van het feestje was men overtuigd: ‘Wat verrassend leuk’, ‘Lijkt me fantastisch’
en ‘Moeten wij ook maar eens doen!’.
Als Oktober Cruisemaand net zo’n succes wordt als de ‘buzz’ die ontstond op dit feestje, dan is het doel van de promotie campagne geslaagd. Rederijen en touroperators zijn er klaar voor een ‘Love to Cruise’-buzz te creëren. Een oproep aan alle reisagenten: doen jullie mee?
Wil je promotiemateriaal ontvangen of meer info, mail naar info@clia.nl.