Het BAS Retail Platform gaat vanaf nu verder onder de naam Sambasso. Het online platform werd vorig jaar door Fadiro opgericht om pure retailmerken direct boekbaar te maken voor de reisagenten en zo de positie van de reisretailer te versterken.
Bert Wildeman (ex-Sunny Cars) heeft als algemeen directeur de dagelijkse leiding en vormt met Theo Hoving, Gerda Land en Erik Land de aandeelhouders en directie van Sambasso.
Binnen Sambasso zijn merknamen ondergebracht als SterCruises, Sun2go, Pervliegtuig en Tollereizen, die allen beschikbaar zijn voor omnichannel verkoop. De leveranciers beperken zich tot de uitvoering, waar de retailer de verkoop op zich neemt.
‘Uiterlijk in december 2015 willen we de eerste labels zowel on- als offline hebben staan’, zegt algemeen directeur Bert Wildeman. In 2016 moet er al een stevige organisatie staan waarmee zowel de retailer als de leverancier de huidige consument aan zich kan binden.
Hij vervolgt: ‘Dankzij de unieke koppeling met BAS, die we met Fadiro verder uitbouwen, ervaart de consument Sambasso als een kwaliteitslabel met onderscheidende merknamen.’
De tools die ontwikkeld worden, komen exclusief beschikbaar voor alle BAS gebruikers. ‘De onderlinge concurrentie tussen de retailers blijft bestaan en draagt ertoe bij dat de labels versneld een goede naamsbekendheid krijgen. De reisagent die het meest actief is zal ook het meest profiteren.’
Op woensdag 9 december zal op de jaarlijkse BAS gebruikersdag, de BASDAG, uitvoerig aandacht worden geschonken aan Sambasso en worden de eerste gecontracteerde leveranciers voorgesteld.