
Maatwerk en persoonlijk advies zijn factoren waarmee Barrio Life zich wil onderscheiden van andere aanbieders van groepsreizen naar Spanje, Portugal en Marokko. ´Je koopt bij ons geen standaard pakketreis´, zeggen salesmanager Hugo Schipper en directeur Nederland Nick Wevers.
Barrio Life is, in 2010, ontstaan uit liefde voor de bestemming Marokko bij oprichter Rikkert Barendse. De eerste stappen van Barrio Life vonden al plaats in 2009 tijdens een inspectiereis in de Marokkaanse Sahara. Hij deed ervaring op in de reiswereld als reisbegeleider bij Djoser en Baobab.
Wendy Jacobs is sinds 2013 als co-founder bij het bedrijf betrokken. Zij werkte voorheen onder andere bij Hilton en Terra Travel. Beide werken inmiddels vanuit het kantoor in Spanje
Na Marokko werden Portugal en Spanje aan het portfolio toegevoegd, waarbij in Spanje de nadruk op Andalusië ligt. Het internationale kantoor van Barrio Life is gevestigd in Barcelona en telt 8 medewerkers. Het Nederlandse kantoor, met 4 medewerkers, is te vinden in Amsterdam. Dit is tevens de thuisbasis van Nick Wevers, die sinds januari 2022 bij Barrio Life werkt, en Hugo Schipper, die recent is begonnen als salesmanager groepsreizen.
Met de komst van Schipper, een ervaren salesmanager die lange tijd bij Van Nood Reizen heeft gewerkt, wil Barrio Life zich meer op verkoop via de retail gaan richten en daarnaast ook het segment groepsreizen verder uitbouwen. Hieronder vallen bijvoorbeeld ook bedrijfs-, en incentivereizen.
Groepen
‘We hebben al jaren veel contact met zelfstandig reisadviseurs’, zegt Schipper. ‘Die boeken hun personeelsreizen maar ook veel kleine groepen bij ons, zoals drie-generatievakanties met de hele familie. Ze hebben verder geen omkijken naar de reis. Wij voeren de reis naar de wens van hun klanten uit. Vanwege de positieve reacties en aanvragen die we krijgen, gaan we ons nu nadrukkelijker op de retail richten.’
Barrio Life signaleert een toename van het aantal groepsreizen, naast de individuele leisure-reizigers die hun vakantie bij de touroperator boeken. Stedentrips zijn populair, met klassiekers als Barcelona, Valencia, Sevilla maar ook Ibiza en Mallorca aan top. ‘Groepen doen graag iets actiefs en kiezen vaak voor de natuur, maar doen ook graag een stedenprogramma’, zegt Wevers. ‘Wat ons onderscheidt, is dat we op onze bestemmingen de keus hebben uit meer dan 150 soorten activiteiten. Veel hiervan bieden wij als enige aan. Zo is iedere groepsreis een unieke belevenis voor de klant.’
Foto: Nick Wevers en Hugo Schipper.
Lees het complete interview in de zojuist verschenen TravMagazine #13.
‘Als je het de eerste keer goed doet, heb je meteen een vaste klant’