
De ANVR werkt aan de ontwikkeling van een nieuwe website. Deze wordt in juli opgeleverd, inclusief koppelingen naar alle social media, zoals LinkedIn, Facebook en Instagram en goede SEO-bestendige informatie.
Een aantal website-experts van ANVR-leden kijkt kritisch mee en voorziet de bouwers van de nodige input. Ook helpt een club marketing-experts van ANVR-leden met het verbeteren van het merk ANVR. Daarnaast vraagt de ANVR de leden waar zij behoefte aan hebben.
‘Met deze informatie kan ik de volgende stappen zetten in wat veranderd moet worden. Als ik niet weet waar de behoeftes van de leden liggen, kan ik het niet veranderen’, zegt Hanita van der Meer, die in september vorig jaar is aangetreden als marketing- en communicatiespecialist bij de ANVR.
Bij het opstellen van een communicatieplan bleek dat het aanpakken van de sterk verouderde ANVR-website prioriteit nummer 1 had.
‘Omdat alles wat je doet om de merkbekendheid van de ANVR naar de consument/reiziger te verbeteren, en daarmee indirect de zekerheden die ANVR met zich meebrengt voor reizigers,
begint met de juiste informatie. Dat betekent dat de website meer van deze tijd moet zijn en ook informatie voor de consument moet bevatten. Het moet veel duidelijker maken wat de voordelen voor de reizigers zijn als ze bij een ANVR-lid boeken.’
De ANVR is inmiddels een ledenonderzoek gestart via partner Excap via een vragenlijst die per mail is verstuurd.
‘Helaas hebben nog niet veel leden deze ingevuld, hoewel het maar 10 minuten van je tijd vraagt’, zegt Van der Meer, die leden oproept de vragenlijst in te vullen.
‘Omdat we het graag anoniem houden, komt de mail vaak in de spam-box terecht. Met de informatie van onze leden kunnen we een nieuwe website ontwerpen die aan hun behoefte voldoet. Met hun hulp kunnen zij het verschil maken.’ (Foto Shutterstock).