
Ondanks een stagnerend aantal passagiers verwacht Alltours dit boekjaar een zelfde omzet en winst als vorig jaar. Vooral de 35 eigen Allsun Hotels doen het goed, stelde oprichter/directeur Willi Verhuven dinsdag bij de presentatie van het winterprogramma 2019/2020.
De hotels zijn voor het boekjaar 2018/2019 een belangrijke bron van inkomsten. Verhuven verwacht dat de hotels meer omzet en winst zullen genereren. ‘Het loont dat we permanent investeren in de kwaliteit van onze hotels op Mallorca, de Canarische Eilanden en Kreta.’ Dankzij de 26 Allsun hotels op Mallorca presteert Alltours op het grootste eiland van de Balearen beter dan de concurrenten.
De zomer verloopt bij de op vier na grootste touroperator van Duitsland moeizaam. Volgens Verhuven ligt dit vooral aan de hete zomer van 2018. Daardoor wachten potentiële klanten dit jaar langer met het boeken van hun vakantie dan in voorgaande jaren.
Bovendien werkt het wegvallen van Germania nog door en zorgt het aan de grond houden van de Boeing B-737 MAX voor krapte op de vliegmarkt, vooral naar Bulgarije en de Canarische Eilanden.
Bij Alltours groeit Turkije momenteel met dubbele cijfers. Ook voor Egypte en Tunesië worden meer passagiers geteld. Ondanks de laat boekende klant kijkt Verhuven optimistisch naar het winterseizoen 2019/2020. Hij verwacht komende winter zes procent meer passagiers.
In winterseizoen 2018/2019 kon Alltours niet aan de grote vraag van de klant voldoen, zegt Verhuven: Het ontbrak eenvoudigweg aan vliegcapaciteit. Dat zou in de komende winter anders moeten zijn, met weer voldoende vliegcapaciteit beschikbaar. ‘We zijn er dan ook van overtuigd dat we kunnen voortbouwen op de sterke groei van voorgaande jaren.’