Meer dan de helft van de reisverkopers heeft wel eens te maken gehad met verbaal of fysiek agressieve klanten. Dit blijkt uit de wekelijkse poll van TravMagazine.
Aanleiding hiervoor was de Week van de Veiligheid, die van 5 tot en met 11 oktober plaats vond en werd uitgeroepen door het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid. Zij stellen dat dagelijks 600 medewerkers te maken krijgen met scheldpartijen en ander gewelddadig gedrag van klanten. De reisbranche vormt hierop helaas geen uitzondering.
De agressie beperkt zich volgens de reisbureaumedewerkers vooral tot verbale intimidatie per telefoon of e-mail. Maar er zijn ook gevallen bekend waarin folders of zelfs de monitoren van de balie werden geveegd. Opvallend is dat reisverkopers weliswaar goed worden getraind in het brengen van slecht nieuws en het oplossen van problemen, maar het voorkomen of bestrijden van agressie staat niet hoog op de agenda.
Lees meer over agressie op het reisbureau in de nieuwe editie van TravMagazine met daarin tips van InCompany, dat op de reisbranche toegespitste trainingen over dit onderwerp verzorgt.