
Otravo, moederbedrijf van onder andere Vliegtickets.nl en WTC.nl, komt deze zomer met een nieuwe online tool. Daarmee kunnen consumenten in beginsel tickets en accommodatie combineren. ‘Later voegen we nog veel meer reisonderdelen toe’, zeggen Bob Rus (Otravo) en Luc Dethaey (Sabre) in gesprek met TravMagazine.
De nieuwe tool, die 1 juli wordt gelanceerd wordt mogelijk gemaakt door Sabre (vliegtickets) en Expedia (hotels). ‘Later dit jaar gaan we content aan de tool toevoegen, namelijk de huurauto’s van Rental Cars. Uiteindelijk moeten ook transfers, parkeren, treinen en bijvoorbeeld kaartjes voor een voetbalwedstrijd of theatervoorstelling boekbaar worden in de tool. Wij hebben de klantgegevens op basis van de geboekte vlucht, dus we kunnen heel makkelijk interessante aanvullende aanbiedingen doen’, zegt Rus.
De Otravo-topman verwacht dat via Vliegtickets.nl vooral stedentrips worden geboekt. ‘Op WTC.nl zullen dat meer verre reizen zijn, naar Thailand, Singapore en Australië.’
Beter dan Google
Om zich te onderscheiden van andere aanbieders wil Otravo slim gebruik maken van data. ‘We volgen de klant en kijken op welk moment we wat kunnen aanbieden. Dat kan Google niet, want die hebben onze klantgegevens niet.’
Spotlight
Bob Rus is morgen op de uitverkochte TravConnect Technology Day één van de drie CEO’s die prominent in de spotlight worden gezet en ingaan op pittige vragen.