
Argentinië is weer helemaal klaar voor Europees toerisme. Het land van de wereldkampioen voetbal presenteerde zich vandaag in Amsterdam, in bijzin van Ricardo Sosa, Executive Manager van Inprotur, verantwoordelijk voor de promotie van het toerisme. (foto, midden met Diego Sadofschi van de Ambassade en Gisela March (l), marketing coördinator van het verkeersbureau.
Het grote land is weer helemaal terug. Bezoekersaantallen tikken weer pre-pandemische waarden aan en de nadruk ligt om het tonen van de aantrekkingskracht van het hele land. ‘We hebben zes toeristische regio’s die allemaal zeer divers zijn. Dat willen we graag overbrengen met deze roadshow. We hebben partners uit het hele land meegenomen.’ aldus March.
Met name outdoor toerisme wordt ook benadrukt, iets waar Nederlandse toeristen zeker geïnteresseerd in zijn volgens March. Zo is bijvoorbeeld Noord Argentinië een nieuwe hotspot waar bijvoorbeeld luxe kamperen (glamping) erg in trek is. Ook in Tierra del Fuego zijn er meer nieuwe bestemmingen op de kaart gezet om het aantrekkelijker te maken langer te blijven in de befaamde regio.
Namens de airlines waren zowel ITA als Air Europa aanwezig die via hun hubs verbindingen onderhouden naar het land van de tango.