
‘2022 is een heel goed jaar geweest en we kijken positief naar 2023, want we zien dat we het beter doen dan de markt. Zowel met winterzon- als skivakanties. Wij bekijken de business ook internationaal en wat dat betreft moet ik zeggen dat het in Nederland minder loopt dan in België en Denemarken’, aldus Mattijs ten Brink (CEO Sunweb Group).
‘Wat 2023 gaat doen? Dat is de one million dollar question. In 2023 moet blijken hoe goed we zijn in het voorspellen van het klantgedrag. Wat doet de onzekerheid die klanten voelen met betrekking tot hun portemonnee én met betrekking tot het boekingsgedrag. Wij maken ons niet zo’n zorgen om de langere (school)vakanties en het hogere segment, maar we hebben wel het gevoel dat de consument extra let op de extra vakanties.’
Agendapunten
Voor de Sunweb Group staat verdere groei hoog op de agenda, aldus Ten Brink. ‘Ons aandeel op de markten waar we aanwezig zijn groeit, maar met name in Scandinavië. Daarnaast kijken we naar het verder personaliseren van het aanbod en het verder optimaliseren van de digitale klantenreis.’
Geen retail
Zijweggetjes richting de retail staan niet op de agenda? ‘Nee, we gaan geen grote modelshift maken. We hebben een waanzinnig mooi platform en kijken wat we daar verder mee kunnen doen. Dat zal onder andere een verdere groei zijn in onze activiteiten als het gaat om cruises. Het loopt goed en met Ralph (Remkes, red.) hebben we een goede specialist in huis gehaald.’
Lees het volledige interview in de nieuwste editie van TravMagazine.