
Emirates trekt momenteel de aandacht met een spectaculaire reclamecampagne. Een stewardess, de Burj Khalifa (het hoogste gebouw ter wereld) en een Airbus A380 in kleuren van de Expo spelen de hoofdrol.
In de wereld van Emirates lijkt niets onmogelijk, blijkt uit de meest recente reclamecampagne van de luchtvaartmaatschappij uit Dubai.
De Airbus 380, waarvan Emirates 123 exemplaren bezit, meer dan welke andere maatschappij dan ook, en Expo 2020 worden op bijzondere wijze in de schijnwerpers gezet.
De campagne is niet geschikt voor mensen met hoogtevrees.
De eerste campagnevideo van Emirates, met een stuntvrouw bovenop het hoogste gebouw ter wereld, was vorig jaar augustus al te zien.
Nu mocht de onverschrokken stuntvrouw weer poseren op de top van de Burj Khalifa.
Met grote borden, met de tekst ‘I’m still here’ worden bezoekers uitgenodigd een bezoek te brengen aan Expo 2020 Dubai, de wereldtentoonstelling die tot 31 maart duurt.
Dit keer is op de achtergrond een A380 te zien, die een rondje maakt. Dubai en zijn skyline zijn goed herkenbaar.
‘Dubai en de Wereldtentoonstelling zijn nu al topattracties. Ons doel is om reizigers over de hele wereld nog meer redenen te geven om voor Emirates en Dubai te kiezen voor hun komende winter- en voorjaarsvakantie’, zegt Emirates-topman Tim Clark.
Het hele videoproject, uitgevoerd in oktober 2021, vergde een nauwgezette planning en uitvoering.
De focus lag vooral op veiligheid tijdens vliegmanoeuvres op lage hoogte.
Onderdeel van de vluchtchoreografie was een lage vlucht van een Airbus 380 op een hoogte van slechts 830 meter, de exacte hoogte van de Burj Khalifa.
Ook vloog de machine met een lage snelheid van 270 kilometer per uur. Tijdens het cruisen haalt de A380 circa 890 kilometer per uur. (Foto’s Emirates).