
Onlangs lanceerde Italmania haar website. Deze ‘Online Travel Agent’ (OTA) biedt kleinschalige maatwerkreizen naar Italië aan en laat de klant zelf het werk doen.
De échte Italië-liefhebber kan zelf zijn reis samenstellen en direct boeken op Italmania.nl. Hij heeft daarbij de keuze uit ruim 60 zorgvuldig geselecteerde accommodaties en meer dan 100 excursies. Het voelt aan als een middelgrote reisorganisatie, terwijl bij dit nieuwe initiatief slechts enkele personen betrokken zijn.
Ontstaan uit liefde voor Italië
Marc Albert en Alinda van Teeckelenburgh zijn de bedenkers en eigenaren van deze nieuwe Italië- maatwerkspecialist. Marc Albert heeft in het verleden diverse commerciële rollen gehad, waaronder commercieel directeur van De Telegraaf. Zijn partner Alinda van Teeckelenburgh was 18 jaar actief in de Italiaanse mode als eigenaar van een familiebedrijf. Daarvoor en daarna was ze actief in de reisbranche en heeft ze onder andere voor TUI en ANWB gewerkt als hostess, manager product development en inkoper.
Beiden vonden het tijd om een nieuwe weg in te slaan. Ze bundelden de krachten en, gevoed door hun liefde voor Italië, kwamen ze tot het concept: online boekbare maatwerkreizen naar Italië met de garanties van een pakketreis.
Schaalbaar businessmodel met klein team
Vanaf het eerste moment werd er gekeken naar schaalbaarheid, zonder concessies te willen doen aan het belangrijkste uitgangspunt: de klant volledig de regie geven bij het samenstellen van een reis. De wens is om een zo groot mogelijk aantal Italië-liefhebbers te laten boeken via italmania.nl, terwijl de eigenaren als organisatie juist zo klein mogelijk willen blijven.
Samen met TravelSpirit zorgen voor automatisering
Dat TravelSpirit de klant als uitgangspunt heeft, in plaats van de softwaretools, was een van de belangrijkste redenen waarom Italmania voor TravelSpirit heeft gekozen.
‘Vanaf het eerste gesprek tot en met de oplevering is het samenwerken met Sander en zijn team professioneel, persoonlijk, oplossingsgericht en coachend geweest. Zelfs als we specifieke adviezen negeerden en dat op een later moment tot uitdagingen leidde, nam men nooit een houding aan van ‘I told you so’. Direct werd er meegedacht over oplossingen.’
~ Marc Albert
Inmiddels kan de bezoeker van Italmania.nl kiezen uit meer dan 120.000 prijscombinaties en deze online boeken. Op de achtergrond wordt deze reservering direct vastgelegd in de backoffice en gedeeld met de hoteleigenaar. Deze geeft met slechts één muisklik akkoord en de boeking is een feit.
Alle systemen draaien in de cloud, dus het team ruilt moeiteloos de regenachtige werkplek in Nederland in voor een zonnige omgeving in Italië. Er komt geen ordner aan te pas. (Foto Italmania.nl).
Lees hier het hele artikel.