
Spanje maakt er volop werk van om zich weer op de toeristische kaart te zetten met de campagne ‘Je verdient Spanje’. Deze is gisteren gepresenteerd en moet helpen, nu de grenzen weer langzaamaan open gaan, het vakantieland extra onder de aandacht te brengen.
De minister van Industrie, Handel en Toerisme, Reyes Maroto, en de directeur- generaal van Turespaña, Miguel Sanz, hebben de campagne Je verdient Spanje (Te mereces España) gisteren gepresenteerd aan de vertegenwoordigers van de Spaanse toeristische sector en de nationale en internationale media. Deze nieuwe campagne heeft als doel de positie van Spanje wederom als favoriete vakantiebestemming te plaatsen in de voornaamste toeristische uitgaande markten.
Tijdens de officiële presentatie onderstreepte de minister dat Spanje ‘er klaar voor is om weer open te gaan en iedereen te ontvangen die zichzelf een perfecte vakantie cadeau wil doen na een van de slechtste jaren’. De minister van Toerisme benadrukte de noodzaak om ‘vertrouwen en veiligheid aan de reiziger te bieden’ en verzekerde dat internationale toeristen “hun vakantie in Spanje al kunnen plannen” omdat ons land een garantie is voor “veiligheid en kwaliteit” en beschikt over een “breed en divers toeristisch aanbod dat reizigers die voor Spanje kiezen de beste ervaring garandeert, vooral tijdens de zomerperiode vanwege de uitstekende zon- en strandbestemmingen’.
Reyes Maroto herinnerde eraan dat – als alles volgens plan verloopt – in juni het digitale groene certificaat in werking zal treden om het reizen binnen de Europese Unie (EU) makkelijker te maken. “Dit certificaat, samen met een spoedig verloop van het vaccinatieproces, zal zekerheid aan de internationale reiziger overdragen en Spanje presenteren als een veilige bestemming”.
De campagne die door Turespaña is ontwikkeld, heeft tot doel de reiziger niet alleen een gevoel van rust te brengen, maar ook plezier en zorgeloosheid na alles wat men heeft doorgemaakt tijdens de pandemie. De minister beklemtoonde de noodzaak om het doorbreken van de psychologische barrière die is ontstaan door de pandemie, waardoor veel mensen besluiten de vakantie in eigen land door te brengen en niet naar het buitenland te reizen, aan te moedigen. ‘Je verdient Spanje staat synoniem voor vertrouwen, veiligheid en kwaliteit, drie eigenschappen die reizen naar ons land aanmoedigen’, benadrukte zij.