
Wat doen de ZSO’s om hun ZRA’s te ondersteunen in deze crisistijd? TravMagazine vroeg het aan Travel Counssellors, The Travel Club en Personal Touch Travel. ‘We willen hen hier zo goed mogelijk doorheen loodsen.’
Zo is het voor Travel Counsellors vooral belangrijk om rust, positiviteit en vertrouwen uit te blijven stralen. Milka van Dam: ‘Voordat deze crisis insloeg, stonden we er financieel stabiel en sterk voor. We zijn een meer dan gezond bedrijf. Daarom schoten we ook niet gelijk in de stress. Het scheelt enorm dat we een internationale onderneming zijn, en een grote investeringsmaatschappij achter ons hebben staan. Zij investeren gespreid, niet alleen in de reisbranche. Wij kunnen dus wel onze rust bewaren. Natuurlijk doet het ons ook wat. Maar door deze rust kun je anders acteren en dat heeft ook effect in onze communicatie naar de Travel Counsellors.
Volgens Jeannie Vincent en Martine de Knoop van The Travel Club is dit het moment om te investeren in kennis. ‘Wij trainen via informatieoverdracht de ZRA nu continu om te zorgen dat er steeds meer kennis komt. Hoe kun je omgaan met het voucher, hoe om te gaan met wanbetalers… Hoe meer kennis de ZRA heeft hoe beter ze kan inspelen op de klant. In 2018 hebben we de nieuwe richtlijn pakketreizen gekregen. Daar is jaren voor getraind. Nu is het de praktijk.’
Informatie en communicatie zijn dé sleutelwoorden voor Arjan Kastelein van Personal Touch Travel in ‘zo’n onwerkelijke periode’. ‘We verstrekken alle benodigde informatie, zorgen ervoor dat alles helder en duidelijk is en zetten een geschikt beleid uit. We schrijven bijvoorbeeld teksten en mailings om de klant correct te informeren; in duidelijke en begrijpelijke taal weergeven wat de klant nu mag verwachten van de ZRA van Personal Touch Travel.
Lees het complete artikel in de digitale versie van de nieuwe editie van TravMagazine.
