
FTI Group heeft maandag een grootschalige terughaalactie afgesloten. De Duitse touroperator bracht meer dan 65.000 gasten binnen twee weken terug naar hun thuisland.
Het crisismanagementteam werkte 24 uur per dag, 7 dagen per week samen met de lokale agentschappen. De laatste klanten konden maandag terugvliegen, meldt FTI.
De laatste chartervluchten vanuit Mexico, Sri Lanka, Kenia, Cuba en de Verenigde Arabische Emiraten brachten afgelopen weekend de gasten weer naar huis.
FTI heeft toestellen van verschillende luchtvaartmaatschappijen gecharterd om passagier, ook die van andere partijen, uit de bestemmingen te laten vliegen. ‘Nu zijn er nog enkele gasten op bestemming, en wij zorgen individueel voor hun retourtransport’, zegt Gerhard Draxler, directeur Crisismanagement van de FTI Group.
De touroperator heeft ook de campagne ‘Zorgeloos omboeken’ voor onzekere klanten uitgebreid. Gasten kunnen nu hun geplande vakantie uitstellen tot het winterseizoen 2020/21 met het touroperatormerk FTI. Dit geldt voor alle boekingen met vertrek in de periode tussen 1 mei en 30 juni 2020. De omboeking moet ten minste tien dagen voor vertrek plaatsvinden. De uiterste retourdatum voor de ‘nieuwe’ vakantie moet 30 april 2021 zijn.