
LMX Touristik en LMX International voeren tot 30 april 2020 geen pakketreizen uit. De stap volgt op basis van de officiële maatregelen die regeringen van veel vakantielanden hebben aangekondigd.
‘Voor zover onze klanten zijn betroffen, zullen wij actief contact opnemen met onze klanten of met jullie reisagenten. Wij vragen wel om uw begrip dat wij op dit moment alle boekingen op volgorde van vertrek afwikkelen’, schrijft LMX aan zijn retailpartners.
‘Zouden jullie en onze klanten op reis gaan tot 30-04-2020, en je hebt nog geen informatie van ons ontvangen? Dan informeer s.v.p. je klanten dat ze niet op reis gaan en ook niet naar de luchthaven gaan. De reis gaat niet door.’
Voor vakantielanden, waarvoor nu al een langer inreisverbod geldt dan 30 april 2020 worden de reizen ook niet uitgevoerd. ‘We vragen jullie ook deze klanten te informeren om niet naar de luchthaven te gaan en ook niet op reis te gaan.’
‘Voor de vakantielanden die nu slechts een beperkt inreisverbod hebben aangekondigd, gelden onze reguliere voorwaarden. Mochten er zich nog gasten ter plaatse bevinden op dit moment, dan worden die door ons of onze contactpersoon ter plaatse geïnformeerd en van actuele terugreisinformatie voorzien. Zorg er s.v.p. voor dat we een telefoonnummer van betreffende klanten hebben.’
‘Ondanks een minimale personeelsbezetting en de zich steeds wijzigende situatie als verkorte werktijden, thuiskantoor en contactverboden, werkt een sterk gereduceerd team onder hoge druk, om alle onze gemeenschappelijke klanten of jou als reisagent zo snel mogelijk schriftelijk te contacteren. Zodra we alle annuleringen of afzeggingen van reizen, als ook het terughalen van gasten die zich nog ter plaatse bevinden afgesloten hebben, beginnen we met de uitstaande bedragen/tegoeden van de actuele annuleringen af te werken. We verwachten op basis van de huidige stand van zaken en door de verhoogde aanvragen voor terugbetalingen een verwerkingstijd van 4 tot 6 weken.’ (Foto Shutterstock)