
‘Voor nu is onze eerste prioriteit de klant te helpen’, aldus Arjan Kastelein, algemeen directeur van Personal Touch Travel (PTT). ‘Dat is nu voor 80 procent duidelijk.’ Daarna gaan we door naar de volgende stap: wat betekent deze situatie voor onze klant de ZRA?’
Kastelein laat aan TravMagazine weten een gezond bedrijf te zijn ‘met een oorlogskas waar al jaren voor gespaard is’. ‘Als organisatie gaan we zeker kijken wat we kunnen gaan doen en waar besparingen mogelijk zijn, maar wij hebben een hoop vet op de botten.’
Wanneer de inkomsten van ZRA’s eventueel opdrogen, zal PTT zoveel mogelijk adviseren en helpen. ‘Er zijn wettelijke steunfondsen in het leven geroepen, zoals de Besluit bijstandverlening zelfstandigen (Bbz, red.).’
‘Maar nu zullen wij de ZRA’s eerst adviseren en de vragen beantwoorden over de hulp aan hun klanten, en daar te faciliteren waar mogelijk is. Dat is nu de prioriteit.’
PTT houdt alle ZRA’s regelmatig op de hoogte door middel van nieuwsbrieven met advies en informatie. Het afgelopen weekend was het callcenter ook bereikbaar. ‘Deze support wordt door de aangesloten ZRA’s enorm gewaardeerd’, vult Kastelein aan. ‘Gezien de bloemen en bedankjes die wij van hen krijgen.’