
Het voortdurend op peil houden en versterken van kennis bij reisagenten over cruiseproducten is cruciaal voor succesvolle en groeiende verkoop van cruises.
Dat stelde vice-voorzitter Erik Schuffel bij de start van de interactieve workshop in de Passenger Terminal Amsterdam (PTA), waar 18 bij de CLIA aangesloten cruiserederijen zich presenteerden. Ruim 70 reisadviseurs waren in alle vroegte op het evenement afgekomen.
De workshop van CLIA, de belangenvereniging van cruiserederijen, vond traditioneel plaats aan het begin van Oktober Cruisemaand, of zoals deze tegenwoordig heet: Plan A Cruise Month.
Schuffel, tevens managing director Nederland van MSC Cruises, verwees naar het platform voor reisadviseurs dat CLIA recent in Groot-Brittannië heeft gelanceerd en dat ook voor Nederland is uitgerold. Hier kunnen reisadviseurs kennis opdoen en een certificering behalen. Ook is er informatie over deelname aan uiteenlopende evenementen, scheepsbezoeken en studiereizen.
Foto: het team van MSC (vlnr) Daniëlle Groot, Jan Prikkel en Erik Schuffel.