
Personal Touch Travel lanceert een nieuwe huisstijl, waarbij een nieuw logo centraal staat. De kenners herkennen hierin de locator van Google Maps. Ook de vormgeving en het beeldgebruik op de website zijn geheel vernieuwd.
‘Het oude logo hebben we sinds de start, 11 jaar geleden, en dat is op een kleine wijziging na nauwelijks veranderd. Bovendien hebben zich door de jaren heen veel nieuwe ZRA’s bij ons aangesloten, terwijl toen we begonnen de ZRA een heel nieuw fenomeen was’, zeggen algemeen directeur Arjan Kastelein en directeur operationele zaken Saskia Veenhuijs.
‘Destijds wilden we vooral het fenomeen ZRA bekend maken. Nu draait het om de beleving. We zijn het leukste reisbedrijf en dat willen we uitstralen. We willen nieuwe klanten inspireren. Als ze op onze website komen, moeten ze meteen enthousiast raken. Met onze nieuwe look & feel denken we weer jaren vooruit te kunnen.’
De nieuwe look & feel van de website van Personal Touch Travel moet beleving uitstralen en inspireren om te reizen. Innovatief, echt persoonlijk en fun zijn volgens Kastelein enkele kernbegrippen. ‘We hebben gekozen voor foto’s waar de kleuren vanaf spatten. Op de foto’s zijn veel handen te zien, die de persoonlijke verbinding uitdrukken.’
De rebranding betekent niet dat Personal Touch Travel een andere koers gaat varen, zegt Kastelein. ‘Het huidige beleid is goed. Ons uitgangspunt is dat we de verwachtingen van de klant willen overtreffen. We hebben voldoende leveranciers om alles te kunnen leveren. Ook bij leveranciers kiezen we voor partnerships. We zouden het aantal leveranciers met gemak kunnen verdubbelen, maar daar hebben onze ZRA’s niets aan. Die zien dan door de bomen het bos niet meer. Bovendien vinden wij de band met de leverancier erg belangrijk, mits deze toegevoegde waarde biedt. Met meer leveranciers erbij ga je alleen maar kannibaliseren.’