
Onder de naam ‘Groot-Barcelona’ hebben de verkeersbureaus van de stad Barcelona, provincie Barcelona en Catalonië hun krachten gebundeld voor een nieuwe promotiestrategie.
Met deze nieuwe naam willen zij zowel de stad als de omliggende regio onder de aandacht brengen.
De nieuwe naam werd gepresenteerd tijdens een bijeenkomst in Amsterdam. De initiatiefnemers zijn Jordi Carnes, CEO van Barcelona Toerisme, en Francesc Vila, General Tourism Manager van de Provincieraad van Barcelona. Zij willen bezoekers duidelijk maken dat Barcelona meer is dan Gaudí en de Ramblas.
Strand
Zo zijn de wijngaarden in de omgeving bekend van vier ‘Denominations of Origin’ van wijn en Cava. Families kunnen terecht op één van de zandstranden aan de Costa Barcelona. De 100 kilometer lange kust is volgens de initiatiefnemers ideaal om te zeilen, kajakken, surfen en duiken.
Barcelona wil zich ook nadrukkelijker profileren als bestemming voor Meetings, Incentives, Conferenties en Evenementen (MICE).
Foto: de vertegenwoordigers van de regio Barcelona (vlnr): Inma Ballestín (director Catalunya Tourist Board Benelux), Jordi William Carnes (CEO Barcelona Turisme) en Francesc Vila (manager Tourism Services Diputació de Barcelona).