
Met het nieuwe label Travel Bricks wil initiatiefnemer Paul Cremers inspelen op de behoefte bij de klant en reisagent aan een one-stop-shop om vakanties te boeken. ‘Iedereen weet dat de consument maatwerk wil. Dynamic packaging dus’, zegt Cremers.
‘Tegelijk is het businessmodel van Booking.com eindig, al zal dat nog wel een jaar of tien blijven voortbestaan. Iedere leverancier wil eigenlijk van Booking.com af, omdat hij weet dat het hem te veel marge kost.’
Cremers, tevens directeur/eigenaar van Solmar Tours, wil Travel Bricks wereldwijd uitrollen. Hiertoe zoekt hij samenwerkingsverbanden met bedrijven op basis van een franchisemodel. Ook door middel van verkoop via reisagenten, die volgens hem op een goede commissie kunnen rekenen, streeft Cremers naar schaalgrootte, zegt hij in TravMagazine van 31 maart.
Foto: het team van Solmar/Travel Bricks, met Paul Cremers (links) en Jan-Rikke Mulder (COO) en Lise Lotte Vermeulen, het gezicht van Travel Bricks richting agent.
Booking.com eindig? Een wensgedachte? Ik denk dat booking.com en vergelijkbare sites niet meer weg te denken zijn voor reizigers. Ook bv. Agoda.com groeit en groeit alleen maar.Een concurrent voor de traditionele reisagent dat heeft aangetoond voor reizigers en leveranciers nuttig te zijn. Ik geloof niet dat alle leveranciers van booking.com af willen. Er zijn leveranciers (ik ken er zelf een paar) die dank zij booking.com voortbestaan en nieuwe klanten krijgen en daardoor naamsbekendheid krijgen. Leveranciers die nooit zoveel klanten kunnen krijgen via een touroperator of reisbureau.