
Travelport en Otravo hebben laten weten hun samenwerking de komende jaren voort te zetten. Als marktleider in de (online) verkoop van vliegreizen in de Benelux en Scandinavië blijft Otravo gebruik maken van het Travelport Travel Commerce Platform, inclusief de reiscontent van Travelport.
Otravo, onder andere bestaand uit de labels Vliegtickets.nl, WTC.nl, Schipholtickets en sidns kort ook de VakantieDiscounter, is ook eigenaar van de Scandinavische online reisorganisatie Flygstolen.
Als onderdeel van de overeenkomst blijft Otravo gebruik maken van de realtime content van meer dan 400 van de grootste luchtvaartmaatschappijen en low cost carriers. Hiervan bieden momenteel al meer dan 200 airlines hun volledige assortiment van branded fares (speciaal uitgelichte tarieven) en aanvullende diensten aan via het platform van Travelport. Ook zijn meer dan 650.000 hotels en 36.000 locaties voor autoverhuur beschikbaar via het platform van Travelport.
‘We zijn blij met de versterking van onze relatie met Travelport’, zegt Raymond Vrijenhoek, CEO van Otravo. ‘Door zijn Travel Commerce Platform en unieke merchandisingcapaciteiten biedt Travelport onze onderneming een geweldige kans om ervoor te zorgen dat de verkoop groeit, de klantenservice verbetert en de online aanwezigheid groter wordt.’
Simon Ferguson, Managing Director van Noord-Europa bij Travelport, ziet de voortzetting van de relatie met Otravo als blijk van waardering voor de innovatieve technologie van Travelport. ‘De moderne reizigers hebben meer keuze en flexibiliteit nodig wanneer ze een reis boeken. De oplossingen van Travelport blijven Otravo ondersteunen om deze vereisten zo effectief en efficiënt mogelijk te kunnen beheren.’