
Klantbeoordelingsplatform Opiness reikte deze week de Beste Service Awards uit aan de veertien best presterende dienstverleners van Nederland. Uit een analyse van de reviews blijkt snelheid en gemak door technologie van groot belang voor de consument. In een vijfde van de reviews worden zaken benoemd als: een optimaal werkende website, een app, chat of communicatie.
De winnaars scoorden hoge rapportcijfers op het nakomen van beloften (32%), persoonlijke en deskundige service (18%) en de prijs (8%). Onderscheidend waren zij op het leveren van snelheid en gemak (20%) door digitale service en het leveren van extra’s en verrassingen voor de klant.
De winnaars van de Beste Service Awards 2017 per categorie:
Reisaanbieders: Holland America Line – 9,1 (1.016 reviews)
Vliegticket aanbieders: Vliegtickets.nl – 8,9 (608 reviews)
Web warenhuizen: Bol.com – 8,6 (1.470 reviews)
Webwinkels XS: Italie plein – 9,8 (603 reviews)
Webwinkels XL: Fuif.nl – 9,7 (3.634 reviews)
Internet: XS4ALL – 7,9 (439 reviews)
Telecom: Youfone 8,9 (873 reviews)
Banken: Knab 8,7 (431 reviews)
Verzekeren algemeen: Ditzo 7,8 (686 reviews)
Zorgverzekeraars: UnitedConsumers 8,8 (322 reviews)
Autoverzekeringen: Allsecur 8,0 (1.497 reviews)
Energie: Unitedconsumers 9,1 (628 reviews)
Vliegmaatschappijen: Transavia 8,4 (1.583 reviews)
Supermarkten: Picnic 9,7 (697 reviews)
Klik hier voor de complete uitslag.
Foto: Nico Bleichrodt en Marloes van der Plas van Holland America Line nemen de award in ontvangst.