
De online reisaanbieder (OTA) Loveholidays is nu ook actief op de Nederlandse markt, waar het zijn merk Weloveholidays heeft gelanceerd.
De lancering volgt op een uitgebreide testfase waarin het aanbod werd afgestemd op de lokale markt.
Vanaf nu hebben Nederlandse vakantiegangers toegang tot pakketreiscombinaties via het OTA-platform, dat ruim 40.000 hotels aanbiedt in combinatie met vluchten van alle grote luchtvaartmaatschappijen die in Nederland opereren’, zegt het bedrijf.
Nederland is het vijfde internationale afzetgebied voor het bedrijf, na eerdere succesvolle marktintroducties in Ierland (2016), Duitsland (2023) en Oostenrijk (2024).
Loveholidays is momenteel de derde grootste aanbieder met een ATOL-licentie (Air Travel Organisers’ License, de Britse variant van SGR, red.) in het Verenigd Koninkrijk en is uitgegroeid tot marktleider in Ierland, waar in 2024 circa 12 procent van de Ierse bevolking een vakantie bij het bedrijf boekte, claimt het concern.
In Duitsland en Oostenrijk opereert het bedrijf onder de naam Weloveholidays. In beide landen is inmiddels winstgevendheid bereikt en zet de groei onverminderd door, zegt Charlotte Gogstad, Vice President International Expansion bij Loveholidays.
‘Onze lancering in Nederland is een belangrijke mijlpaal binnen onze internationale groeistrategie. We streven ernaar om Europa’s nummer één aanbieder van pakketreizen te worden. De positieve ervaringen in onze andere markten tonen aan hoe geliefd ons vakantieaanbod is. We kijken ernaar uit om Nederlandse reizigers te helpen bij het plannen van hun welverdiende vakanties.’
De lancering in Nederland gebeurt in overeenstemming met de lokale regelgeving. Loveholidays is aangesloten bij ANVR en het Calamiteitenfonds.
Het platform biedt Nederlandse consumenten diverse flexibele betaalmogelijkheden, waaronder lage aanbetalingen en de mogelijkheid om te betalen via iDEAL. (Foto Shutterstock).