
Abu Dhabi introduceert de nieuwe Digital Abu Dhabi Pass, een digitaal hulpmiddel dat is ontwikkeld om de bezoekerservaring te verrijken en de toegang tot bezienswaardigheden en diensten in het emiraat te vereenvoudigen.
De Abu Dhabi Pass is een gezamenlijke initiatief van het Department of Culture and Tourism – Abu Dhabi (DCT Abu Dhabi) en Etihad Airways. Toeristen profiteren van diverse voordelen, waaronder gratis data, toegang tot het openbaar vervoer en kortingen op culturele locaties en entertainment.
De pas is beschikbaar voor passagiers van Etihad Airways via een speciale website-link die zij ontvangen na het boeken van hun vlucht. Er is geen aparte app nodig en er zijn geen extra kosten aan verbonden.
Belangrijkste kenmerken van de Abu Dhabi Pass:
- Gratis toeristische simkaart: Inclusief 10 GB data om verbonden te blijven.
- Onbeperkt openbaar vervoer: Vrij gebruik van alle stadsbussen in Abu Dhabi.
- Hop-on-hop-off bus: 24 uur onbeperkt gebruik van de toeristenbussen die langs de belangrijkste bezienswaardigheden rijden.
- Culturele kortingen: 15% korting bij topattracties zoals Qasr Al Watan en het Louvre Abu Dhabi.
- Voordeel op Yas Island: Speciale tarieven voor Ferrari World Abu Dhabi, Warner Bros. World™ Abu Dhabi, SeaWorld Yas Island Abu Dhabi en Yas Waterworld.
- Eten en belevenissen: Aanbiedingen bij meer dan 200 restaurants en voordeel op woestijnsafari’s en stadstours.
Met de nieuwe Abu Dhabi Pass wil DCT Abu Dhabi het emiraat toegankelijker en aantrekkelijker maken voor internationale reizigers. Het initiatief toont het beste van Abu Dhabi en zorgt voor een naadloze ervaring voor bezoekers.
De lancering van de Abu Dhabi Pass bouwt voort op het succes van het stopoverprogramma van Etihad Airways, dat in 2024 maar liefst 85.000 internationale reizigers verwelkomde – een forse stijging ten opzichte van 12.000 in 2023. Voor 2025 verwacht de luchtvaartmaatschappij meer dan 130.000 stopover-gasten. Passagiers die via etihad.com een tussenstop boeken, kunnen bovendien profiteren van gratis hotelovernachtingen in Abu Dhabi tot maximaal twee nachten – feitelijk twee vakanties voor de prijs van één.
De Abu Dhabi Pass sluit naadloos aan op de Tourism Strategy 2030 van het emiraat, die als doel heeft om 39,3 miljoen bezoekers aan te trekken, 178.000 nieuwe banen in het toerisme te creëren en de bijdrage van de sector aan het BBP te verhogen tot AED 90 miljard in 2030. Recente infrastructurele ontwikkelingen, zoals de nieuwe Terminal A van Zayed International Airport, en een groeiende kalender vol culturele en entertainment-evenementen, dragen bij aan deze ambitie.
Met de Abu Dhabi Pass genieten bezoekers niet alleen van uitzonderlijke waarde, maar ook van een zorgeloze kennismaking met het beste wat Abu Dhabi te bieden heeft: www.theabudhabipass.com
Geef een reactie