
Onder het motto Ready for Summer 2025 verzamelden reisprofessionals zich dinsdagmiddag 20 mei op het hoofdkantoor van Transavia voor een nieuwe editie van de RMC-Meetup. De bijeenkomst, onder leiding van dagvoorzitter Theo de Reus, stond in het teken van een vooruitblik op de zomer van 2025 en Transavia. Sprekers waren Marcel de Nooijer (CEO Transavia), Marloes van Laake (operationeel directeur Transavia), Sam Gertsen (Team Lead Sales & Partnerships Transavia) en Marc van der Hulst (Industry Manager Travel bij Google).
Foto: Theo de Reus, Marcel de Nooijer, Marc van der Hulst, Sam Gertsen en Marloes van Laake.
Transavia-topman Marcel de Nooijer trapte de middag af met een update over de stand van zaken bij de luchtvaartmaatschappij. Hij ging onder meer in op de vlootvernieuwing, operationele uitdagingen en de marktontwikkelingen waarop Transavia inspeelt. ‘Het is een belangrijk jaar voor ons. We hebben heel veel effort in de mei- en zomervakantie gestoken en vieren dat we 60 jaar bestaan. We pleiten voor het toegankelijk houden van luchtvaart waarbij we onze verantwoordelijkheid nemen als het gaat om het verduurzamen van vliegen.’
Operationeel directeur Marloes van Laake gaf een inkijkje in de voorbereidingen achter de schermen bij Transavia. Zo vertelde ze hoe de airline zich heeft voorbereid op het komend zomerseizoen, over de levering van de nieuwe toestellen en uitdagingen. ‘We zijn dankbaar voor de feedback die we vanuit de markt krijgen en hebben keihard gewerkt.’
Na Van Laake was er de mogelijkheid voor de aanwezigen om vragen te stellen tijdens de paneldiscussie aan De Nooijer, Van Laake en Gertsen, waar dankbaar gebruik van werd gemaakt.
Luister hieronder naar de uitzending van TravMagazine – De Podcast waarin Van Laake te gast was. Tekst gaat verder onder de podcast.
Vervolgens nam Sam Gertsen, Team Lead Sales & Partnerships bij Transavia, het woord. Hij deelde de plannen voor zowel zomer 2025 als winter 2025/2026. Voor hij inging op verschillende bestemmingen noemde hij onder andere ‘Smart‘, een nieuw pakket tijdens het boeken waarvoor reizigers kunnen kiezen naast de bestaande opties Basic, Plus en Max. ‘Smart speelt in op de wensen van een grote groep passagiers die zijn vlucht regelmatig aanvult met losse extra’s.’
Gastspreker Marc van der Hulst (Industry Manager Travel bij Google) presenteerde verschillende inzichten waar reisbedrijven op kunnen inspelen. Hij liet zien hoe reisorganisaties zich beter kunnen voorbereiden op het veranderende consumentengedrag. ‘Elke maand doen we onderzoek onder duizenden consumenten. We vroegen in hoeverre ze vakantie hebben geboekt en of ze nog vakantieplannen hebben.’ Van der Hulst ging in op de uitkomsten van de onderzoeken die Google doet en wat de markt nog kan verwachten.
De middag werd op interactieve wijze afgesloten door Katie Süter (MVNG MTTRS), die met haar energizer de aanwezigen letterlijk en figuurlijk in beweging bracht. Daarna volgde een gezellige netwerkborrel, waar volop werd bijgepraat onder het genot van een hapje en drankje. Meerdere aanwezigen gingen naar huis met een tijdens de quiz gewonnen Transavia-koffer.
Later meer.
Geef een reactie