
De Caribische eilanden lijken niet te stoppen. Tijdens een geslaagd informeel evenement in Amsterdam liet directeur Florian Valmy-Devillers (foto) van de Caribbean Tourism Organization (CTO) weten zeer tervreden te zijn over het toenemende toerisme naar de Caraïben. De organisatie ziet een groei in het aantal aangesloten bestemmingen, mede dankzij actieve promotie in Europese markten zoals het VK, uiteraard Nederland en opkomende markten.
Hoofdsponsor Sandals verwelkomde op de avond tot tevredenheid vele geïnteresseerde reisagenten die een recordaantal van elf partijen konden ontmoeten onder het genot van een passend hapje en drankje. Goed nieuws voor de luxe hotelketen was uiteraard de hernieuwde KLM verbinding naar Barbados waar de keten twee resorts heeft.
(Alejandra Yepez van Sandals)
CTO en groei
Toch liggen er nog kansen voor groei. Er is al veel belangstelling dus vanuit Nederland voor bekende eilanden zoals Curaçao, Aruba en Sint Maarten, maar de CTO probeert nu ook minder bekende bestemmingen op de kaart te zetten, zoals St. Eustatius (Statia) of kleinere eilanden rond Guadeloupe zoals Marie-Galante en La Désirade.
Ook wordt er sterk ingezet op “island hopping” – het bezoeken van meerdere eilanden tijdens één reis, zonder te cruisen. De toegenomen luchtverbindingen tussen eilanden dankzij regionale luchtvaartmaatschappijen zoals maken dit makkelijker en betaalbaarder dan ooit.
Ten slotte werkt de CTO met luchtvaartmaatschappijen zoals KLM en TUI, en voert gesprekken met ministers en touroperators om de connectiviteit en bereikbaarheid van minder bekende eilanden te verbeteren.
Geef een reactie