
Na het faillissement van Travel with Zoey in maart is er een duidelijke behoefte ontstaan aan een alternatief voor de dienstverlening die deze partij bood op het gebied van klantcommunicatie via een App. Travelia – leverancier van whitelabel apps – laat weten dat reeds vier voormalige klanten van Travel with Zoey zijn overgestapt naar haar virtuele assistent, waaronder Suncamp, The Travel Club en twee reisbureaus.
Gerbert Oude Velthuis (CTO Travelia) laat in gesprek met TravMagazine weten dat de overstap naar Travelia technisch eenvoudig én klantvriendelijk is te realiseren: ‘Bijvoorbeeld bij Suncamp chatten klanten nu via de Suncamp-app met -onze assistent- Anna. Voor de eindgebruiker is het verschil minimaal, maar de technologie is vernieuwd en in eigen beheer.’ De bedrijven die reeds zijn overgestapt, variëren van touroperators tot reisbureaus.
Zelfde gemak, nieuwe technologie
Travel with Zoey was een partner van Travelia. Oude Velthuis: ‘Ze verzorgden klantcontact via WhatsApp, of volledig geïntegreerd in onze apps. Na hun faillissement hebben wij die functionaliteit overgenomen met onze eigen AI-gebaseerde virtuele assistent, die inmiddels draait bij meerdere voormalige klanten van Zoey.’
Onbezorgde vakantie
‘Dat laat zien dat de behoefte breed leeft in de branche’, aldus Oude Velthuis. ‘Reisbedrijven willen om diverse redenen klanten ondersteunen – ook tijdens de reis – via een eigen app om ook op die manier te zorgen voor een onbezorgde vakantie. Ons uitgangspunt is: zoveel mogelijk klantvragen automatisch en goed afhandelen, met zo min mogelijk afhankelijkheid van data en de reisorganisatie. We nemen privacy en veiligheid serieus – dat vinden reisbedrijven belangrijk’, aldus Oude Velthuis.
Tekst gaat verder onder de afbeelding.
ANVR-congres
De impact van het wegvallen van Travel with Zoey reikt verder dan alleen individuele reisbedrijven. Zo leverde Travel with Zoey ook communicatiediensten tijdens grotere evenementen, zoals het ANVR-congres. Travelia ziet ook daar mogelijkheden. ‘We zien absoluut mogelijkheden om een virtuele assistent te leveren tijdens het ANVR-congres.’
Momentum
Travelia is klaar om meer bedrijven te ondersteunen. ‘We leveren niet alleen de techniek, maar denken ook mee over de inrichting van klantcontact. De kracht zit ‘m in de combinatie van slimme technologie en praktische toepasbaarheid. We kunnen bedrijven snel in de lucht brengen – zonder ingewikkelde implementatie.’
TravDay
Komende donderdag is Travelia aanwezig op de TravDay, waar ook gesprekken plaatsvinden met nieuwe geïnteresseerden. Oude Velthuis: ‘We kijken ernaar uit om daar meer bedrijven te spreken. De behoefte is duidelijk, en wij hebben een bewezen oplossing klaarstaan.’
Geef een reactie