
De Vakantiebeurs onderzoekt sinds de coronatijd hoe het concept van de beurs kan worden aangepast aan de huidige wensen van consumenten en exposanten. Afgelopen zomer is een enquête gehouden onder een grote groep consumenten. De beurs is op dit moment bezig met enquêtes voor exposanten.
De antwoorden van de twee groepen worden gebruikt om het nieuwe concept voor de Vakantiebeurs vanaf 2026 neer te zetten.
‘Alle reisbedrijven, van groot naar klein, kunnen de enquête invullen. Dat is de beste manier om een beeld te krijgen wat de wensen van onze partners zijn, zowel nationaal als internationaal’, zegt beursmanager Marleen Rompen.
‘Wij nodigen de reisbranche van harte uit om deel te nemen aan onze enquête over het nieuwe concept voor de beurs. Deze zomer hebben wij een uitgebreid onderzoek uitgevoerd onder consumenten om inzicht te krijgen in hun wensen en voorkeuren. Nu willen wij deze waardevolle inzichten graag afstemmen met de behoeften en verwachtingen van onze (potentiële) exposanten, zodat we samen een vernieuwd concept kunnen neerzetten.’
De mening van de sector is hierbij van groot belang, zegt Rompen. ‘Door het invullen van deze korte enquête kunnen onze bestaande en toekomstige partners direct bijdragen aan de verdere ontwikkeling van de Vakantiebeurs en zorgen we ervoor dat het evenement aansluit bij zowel de wensen van de consument als de belangen van de exposant.’
De link naar de enquête is hier te vinden.
Voor vragen is beursmanager Marleen Rompen bereikbaar op marleen.rompen@jaarbeurs.nl
(Archieffoto TravMagazine).