
De zevende editie van TravDay, die dinsdag in De Rijtuigenloods in Amersfoort werd gehouden, is misschien wel de allerbeste TravDay ooit. Daarover waren zowel bezoekers als exposanten het roerend eens.
Het evenement trok ruim 500 bezoekers. Dat is exclusief de bijna honderd exposanten, die met twee of meer personen aanwezig waren.
Het event begon met het TRAVELNEXT Kennistheater, met vier boeiende sprekers en een volle zaal. Kort daarvoor was de ledenvergadering van de Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VvKR) al bezig, die elders op de beursvloer van TravDay werd gehouden.
Nog voordat om 12.30 uur de beursvloer officieel werd geopend en de (gratis) lunch werd geserveerd, was het al goed druk. Er heerste een geanimeerde sfeer. Er werd kennis gedeeld, genetwerkt en gelachen.
Ondertussen begonnen de diverse breakout-sessies. Aan het eind van de middag betrad nogmaals een serie bekende sprekers het podium tijdens een exclusieve bijeenkomst van de Reismanagement Club (RMC).
Frank Radstake (directeur ANVR) gaf inzicht in de stand van zaken rond de herziening van de richtlijn pakketreizen en verwees daarbij naar zijn recente column in TravMagazine onder de titel: ‘Goede bedoelingen, maar slechte wetgeving’. Vast staat dat er voor de ANVR veel lobbywerk in Brussel is te doen.
Theo Hoving (BAS/Fadiro) vertelde over de stand van zaken bij BAS, dat webbased services voor de reisbranche levert. Hij verwacht dat BAS in 2024 voor 1,7 miljard euro aan reisomzet verwerkt, met 1,8 miljoen reizigers. Een nieuw product is de koppeling van BAS met een pinautomaat.
Erik Jan Reuver, directeur SGR en Calamiteitenfonds, kondigde het jubileum van het Calamiteitenfonds aan, dat volgend jaar 25 jaar bestaat. Het fonds, met 600 deelnemers, heeft in die 25 jaar meer dan 20 miljoen euro uitgekeerd aan schades.
Reuver: ‘Wij zijn ook vrienden van de VvKR. De SGR heeft immers ook voor kleinschalige reisorganisaties een oplossing.’
Corné Hoogendoorn, oprichter van Yelflow, toonde hoe je met een gepersonaliseerde marketingaanpak een beter resultaat bereikt. Dus ontvangers van een nieuwsbrief niet spammen met algemene mails, maar alleen nieuwsbrieven sturen die aansluiten op de persoonlijke interesse van de klant.
Na de uitreiking van zestien (mooie) prijzen die de diverse sponsoren beschikbaar hadden gesteld, bleef het nog lang druk tijdens de afsluitende netwerkborrel met diner. (Foto Dave Kroet/KeepFocus Photography).
Gefeliciteerd. Nu nog een nulletje achter het aantal bezoekers en TravDay is de king van alle tradebijeenkomsten in Nederland (en België?). Zet de volgende tegenover de Vakantiebeurs met haar vakdagen…