U heeft hem voor u! Uw nieuwe Travmagazine. In het spoor van onze nieuwe website steken we ook uw lijfvakblad in een modern jasje. We leven en werken in een ‘snackcultuur’, nieuws en informatie worden als bits & bites geconsumeerd. Alles moet snel. Travmagazine adopteert dit leesgedrag in de nieuwe vormgeving met krachtig geschreven, iets korte verhalen en interviews met grote aandacht voor illustrerend beeld. Leesgemak staat voorop, u heeft ook wel iets anders te doen.
De waardering voor ons vakblad werd vorige maand weer overduidelijk in het jaarlijkse Verenonderzoek van Trendbox. Maar liefst 68% van de ondervraagde reisverkopers noemen Travmagazine als het beste vakblad. Voor de naaste concurrent restte slechts 26%. Met een 7,87 als rapportcijfer is het hele Trav-team ontzettend blij, want hoger dan de vorige keer (7,43). De champagnekurken knalden!
2015 Lijkt wel het jaar van de fenomenale studiereizen te worden. Het is ongelooflijk hoe touroperators en verkeersbureaus uitpakken. Zelfs TUI’s Dreamliner wordt ingezet. Fantastisch, want betere verkoopondersteuning is er niet. Het verkoopargument ‘ik ben er zelf geweest’ overtuigt klanten. Gelukkig worden in ons land de ZRA’s anders dan in Duitsland serieus genomen. Bij onze Oosterburen fungeren ze vaak als tweederangs reisverkopers, die met hun ZRA-status alleen maar uit zijn op gratis reisjes en tickets. De meeste reisaanbieders betalen hen schamele commissies.
De verkoopkracht van ZRA’s neemt in ons land nog steeds toe en het gepersonifieerde business model past geheel in deze tijd. Niet voor niets gaat de D-rt groep ermee aan de slag, ook de gemoderniseerde Vakantiebeurs bracht het fenomeen succesvol.