
Met een feestelijk diner voor de medewerkers heeft Travel Trend zijn 40-jarig bestaan gevierd. Dat gebeurde in het Drijvend Paviljoen in Rotterdam. Mystery guest van de avond was Chris Zegers.
Directeur Natasja Eshuis blikte kort terug op de geschiedenis van de verre reizen-specialist. Travel Trend werd opgericht in november 1978, als onderdeel van Weerzien Overzee. Deze stichting was in 1956 in het leven geroepen voor gezamenlijke inkoop van vliegtickets ten behoeve van bezoek aan geëmigreerde familieleden, voornamelijk in de Verenigde Staten.
Sinds 1982 werkt Travel Trend samen met reisagenten. In eerste instantie als leverancier van vliegtickets. In 1988 kwam de eerste touroperating-brochure op de markt, voor de Verenigde Staten. Dertig jaar later is de USA nog steeds een van de belangrijkste bestemmingen van de verre reizen specialist, die sinds vele jaren ook Canada, Azië, Afrika, Latijns-Amerika, Australië, Nieuw-Zeeland en de Pacific eilanden in zijn productaanbod heeft.
Het grootste deel van zijn bestaan was Travel Trend een zelfstandige touroperator. Uitzondering hierop vormt de periode van 1999 tot 2005, toen het bedrijf onderdeel uitmaakte van de West European Leisure Group. In 2001 werd door deze internationale groep de naam NBBS Reizen gekocht na faillissement van het oorspronkelijke reismerk. Sindsdien is NBBS Reizen onderdeel van Travel Trend en wordt het gebruikt als B2C label.
Sinds 2006 is Travel Trend weer een zelfstandig bedrijf, in eigendom van Eshuis en haar Deense zakenpartner. Een voorgenomen fusie met concurrent Kuoni (inmiddels Tenzing Travel) werd in 2013 afgeblazen.
Foto: de medewerkers van Travel Trend, met op de voorste rij rechts directeur Natasja Eshuis.