
Norwegian Cruise Line (NCL) gaat werk maken van de Nederlandse markt. De rederij wil met ingang van dit jaar nog nadrukkelijker in Nederland aanwezig zijn. De afvaarten van de Norwegian Pearl uit Amsterdam komend jaar zijn de eerste stap.
‘Er is in Nederland een grote inhaalslag te maken’, stelde Kevin Bubolz, managing director Europe, donderdagavond tegen TravMagazine, tijdens een presentatie en diner voor genodigden uit de Nederlandse cruisesector in Amsterdam.
De Norwegian Pearl, die vorig jaar in droogdok een complete renovatie onderging en in een modern jasje werd gestoken, doet volgend jaar vier keer Amsterdam aan. Hiermee richt NCL zich op internationale passagiers die voor Amsterdam als cruisebestemming kiezen, maar ook op klanten uit de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen voor wie Amsterdam op nog geen twee uur rijden ligt. Tenslotte, en misschien wel het belangrijkst, richt NCL zich hiermee op cruisereizigers uit de Benelux.
Ondanks de stagnatie van het aantal Nederlandse cruisepassagiers de laatste drie jaar, rond de 110.000, ziet Bubolz veel mogelijkheden voor de Nederlandse markt. ‘Wij bieden passagiers veel flexibiliteit aan boord. We hebben een freestyle manier van cruisen, zonder dresscodes of vaste dinertijden. Met het juiste product, afgestemd op de Nederlandse passagier, zal de Nederlandse markt beslist snel verder groeien.’
Foto: Het team van NCL (vlnr) Jennifer Pichl, Jennifer Oettel, Kevin Bubolz, Tilo Zimmermann en Marloes van den Boogaard (USP, communicatie Nederland).