
Marketing- en PR-bureau Aviareps gaat per 1 oktober Mauritius als bestemming vertegenwoordigen. Het bureau gaat het eiland, dat ten oosten van Mozambique ligt in de Indische Oceaan, ondersteunen op het gebied van marketing, PR en trade.
Mauritius is als vakantiebestemming onder Nederlandse toeristen bezig met een flinke opmars. Het afgelopen jaar noteerde de bestemming een plus van 30 procent in geboekte vakanties. Om deze groei verder uit te bouwen, start de Mauritius Tourism Promotion Authority een samenwerking met Aviareps.
Deze samenwerking geldt niet alleen voor Nederland. Ook in België, Luxemburg en Scandinavië worden activiteiten opgestart, zowel richting de consument als richting media en reiswereld.
Martijn Strijker, General Manager van Aviareps Benelux, is enthousiast over de toevoeging van de nieuwe bestemmingsklant aan het portfolio. ‘We streven ernaar om het veelzijdige eiland de komende jaren bekender te maken bij een breder publiek. Uiteraard met als doel om het aantal te bezoekers verder te verhogen. Samen met onze partners in de media- en tradewereld gaan we zorgen dat Mauritius echt op de kaart komt te staan.’
KLM voert sinds oktober 2017 in samenwerking met Air Mauritius directe vluchten uit naar Mauritius. Er zijn drie vluchten per week. Toeristen gaan vooral naar Mauritius vanwege de witte stranden, uitbundige groene natuur, uitstekende accommodaties en de mix van culturen, zegt Strijker.