
Een BBQ met drankjes en muziek, ruim 100 reisagenten, een Escape Game en dat allemaal in en rond het hoofdkantoor in Hoofddorp. Dat waren dinsdagavond de ingrediënten van het Thomas Cook Retailevent nieuwe stijl.
Tijdens de eerste editie van dit event leerden de deelnemers op speelse wijze alles over het aanbod voor komende winter en maakten meteen kennis met ruim tien partners. Het was ook de eerste keer dat Jacco Tas werd voorgesteld als nieuw directielid (per 1 mei dit jaar) van Thomas Cook Nederland als verantwoordelijke voor meerdere touroperating- activiteiten, zoals product, revenu management, inkoop van vluchtcapaciteiten van zonvakanties en category management van autovakanties. Tas werkte onder andere lange tijd bij Bizztravel.
Ook voor Rutgher Verstrepen, die na ruim 7 jaar TUI recent bij Thomas Cook is begonnen als commercial owner sales, was het zijn eerste grote event in zijn nieuwe functie.
Komende winter heeft Tomas Cook naast de bekende Canarische Eilanden en Egypte veel winterzonbestemmingen in Afrika. Daaronder naast de nieuwe bestemming Gambia ook Kaapverdië (Boa Vista en Sal) en de Emiraten, waaronder Dubai en Ras al Khaimah. Dit staat bekend als een liberaal Emiraat, waar ook gewoon alcohol wordt geschonken.
Tegelijk werd een nieuwe versie van Reisburoinfo aangekondigd (versie 2.0) die meer functionaliteiten gaat bevatten, waaronder het vertonen van video’s.
De hoofdprijs van de game, een verblijf in het nieuwe Iberostar hotel op Mallorca, werd gewonnen door Marco Beentjes (The Travel Club), op de foto met Davy van Acker (Iberostar) en Rutgher Verstrepen.
Foto: Het salesteam van Thomas Cook.
Foto bovenaan: Carola Hoekstra met Jean-Pierre Neus (Paloma Hotels), Davy van Acker (Iberostar) en Jacco Tas.