
TUI sluit zich aan bij het retailfonds van SGRZ. Dat heeft TUI donderdag tijdens een bijeenkomst van de Courtesy Club bekend gemaakt.
De touroperator heeft gekozen voor de retaildekking van SGRZ. Hierbij biedt TUI vanaf 1 juli dit jaar de mogelijkheid aan de retailer om met garantie van SGRZ te kiezen voor de producten van TUI.
Indien de retailer de organisator van de reis is, hoeft hij bij SGR voor de consumentengarantie geen zekerheden te stellen voor het TUI-deel van de boeking. Op 1 juli 2018 wordt de retailer volgens de nieuwe Wet op de Reisovereenkomst de organisator bij alle samengestelde reizen en daarmee ook verantwoordelijk voor de garantie in de richting de consument.
‘TUI is de eerste grote mainstream touroperator die kiest voor de retaildekking van SGRZ en uiteraard zijn wij hier verheugd over’, zegt Erik Jan Reuver, directeur van SGR/SGRZ.
Volgens Arjan Kers, general manager van TUI Nederland, heeft SGR met de SGRZ retaildekking een product in de markt gezet, dat goed aansluit bij de nieuwe Wet op de Pakketreizen. ‘Retailers zijn voor ons een belangrijk en gewaardeerd verkoopkanaal en daarom hebben wij er als marktleider voor gekozen om aan te sluiten bij de SGRZ Retaildekking.’
Eerder dit jaar liet Kers tegenover TravMagazine nog weten dat TUI nog geen besluit had genomen over deelname aan SGRZ. ‘Iedereen verwacht dat TUI meedoet als er iets nieuws wordt opgezet. Dat wordt gezien als onze plicht als marktleider. Wij nemen echter al vaker het voortouw en het initiatief, maar wij hebben niet de verplichting alles voor iedereen op te lossen. We gaan dit op z’n eigen waarde beoordelen en ook langs de lat van onze eigen belangen en voorwaarden leggen’, zo stelde Kers in februari dit jaar.