
Reisorganisatie 333travel verandert van koers. De specialist in verre reizen heeft haar aanbod aangescherpt en speelt in op de groeiende behoefte aan ‘vertrouwen en persoonlijk advies’.
Directeur Arno van Uffelen merkt dat de wensen van reizigers veranderen. ‘Nederlanders zijn erg reislustig. Dat wordt alleen maar meer. Wat we nu merken, is dat de behoefte aan vertrouwen terugkomt. Mensen willen zeker weten dat het bestemmingen en de accommodaties niet zullen tegenvallen. Waar zij eerder graag het avontuur opzochten en hun reis grotendeels zelf organiseerden, hebben ze nu meer behoefte aan persoonlijk advies.’
Deze trend was reden voor 333travel om weer terug te gaan naar de kern. ‘Wij concentreren ons op 15 verre bestemmingen, waar wij reizigers een unieke ervaring bieden.’ De nieuwe koers van de specialist in verre reizen vertaalt zich in een nieuwe huisstijl, waaronder ook een nieuw logo.
Turkije
Een andere opvallende trend die van Uffelen signaleert, is de sensitiviteit op ontwikkelingen op de reisbestemmingen. ‘Door globalisering weten Nederlanders heel goed wat er speelt in hun vakantieland. Dit leidt vaker tot veranderingen van reisbestemming. Je ziet het bijvoorbeeld aan het Turkije-effect: direct na de coup poging, nam het aantal Turkije-boekingen af. Wij merken het dan direct aan de telefoon, meer vraag naar onze bestemmingen.’