
Het Duitse FTI Touristik heeft dinsdagavond zijn service center voor de Nederlandse markt in gebruik genomen. Het callcenter, onder de naam Ams24, is gevestigd in Hoofddorp, in het Loréal-gebouw waar ook Neckermann was gevestigd.
Het service center biedt plaats aan 15 medewerkers die vragen van Nederlandse reisagenten beantwoorden en deze bijstaan met boekingen. FTI, de vierde touroperator van Duitsland en van de Europa, is sinds november 2016 ook op de Nederlandse markt actief. ‘De ontwikkelingen op de Nederlandse markt gaan zoals gepland’, stelde topman Ralph Schiller die uit München was overgekomen. ‘We hebben het eerste jaar goed gedraaid en verwachten dit jaar grote stappen te kunnen maken in Nederland. Het gaat vooral op het opbouwen van vertrouwen.’
FTI heeft overeenkomsten met alle Nederlandse retailketens. ‘We werken hard aan de techniek-kant, want elke partij heeft zijn eigen boekingssysteem. We investeren veel in IT.’
FTI heeft inmiddels een Nederlandstalige brochure uitgebracht. Het aanbod omvat vertrek vanaf alle Nederlandse (regio)luchthavens.
Met een geconsolideerde omzet van 3 miljard euro in boekjaar 2016-2017 is FTI de vierde touroperator van Duitsland én van Europa. De touroperator telde vorig jaar circa 6 miljoen passagiers en heeft rond 7.000 medewerkers.
Foto boven: Topman Ralph Schiller van FTI met Joyce Akkersdijk, sales- en marketingmanager voor Nederland.
Foto: Topman Ralph Schiller met René Schaufuss, CEO Source Markets en verantwoordelijk voor de uitbreiding van de markten en de verdere ontwikkeling van het productaanbod.