
Het klinkt bijna als een 1 april-grap, maar speciaal voor Valentijnsdag lanceert Easyjet een gedichtenwedstrijd waarbij passagiers worden uitgedaagd gedichten te schrijven op de achterkant van de kotszakjes die in iedere stoelzak aan boord zitten. De gedichtenwedstrijd heeft het toepasselijke motto ‘love sick’.
De airline deed inspiratie op voor deze wedstrijd tijdens een vlucht van Parijs naar Londen, waarbij cabinepersoneel een papieren zakje vond waarop zowel in het Frans als Engels een vriendelijke boodschap was geschreven. Een passagier betuigde hierin steun aan degene die het zakje wellicht moest gebruiken waarvoor het daadwerkelijk bedoeld was.
De wedstrijd loopt tot eind februari. Volgens Easyjet blijkt uit beschikbare data dat 29 procent van de frequent flyers van Easyjet een lange afstandsrelatie heeft. Dit betekent dat rond Valentijnsdag circa 250.000 stellen naar elkaar zullen vliegen.
De campagne is de eerste wereldwijde gedichtenwedstrijd aan boord van een vliegtuig, claimt Easyjet. Met de actie wil de airline een glimlach toveren op de gezichten van passagiers die een lange afstandsrelatie hebben.
‘Afstand versterkt de liefde, maar lange afstandsrelaties hebben soms ook last van een klein beetje turbulentie’, zegt Tina Milton, hoofd cabinepersoneel bij Easyjet.
De inzendingen worden beoordeeld door de Britse schrijfster Daisy Goodwin.
Wie wil meedoen aan de gedichtenwedstrijd, moet wel eerst met Easyjet vliegen. Deelnemers moeten hun gedicht namelijk schrijven op de achterkant van het zakje, dat is te vinden in de stoel voor hen. Zij dienen hun creaties te delen op twitter en instagram met de tags @easyJet en #LoveSickSonnets. Gedichten kunnen zowel in het Nederlands als in het Engels worden ingestuurd.
Deelnemers kunnen vluchten winnen binnen het netwerk van Easyjet. De wedstrijd sluit op 28 februari. De winnaar ontvangt meteen bericht.