
Tunesië is volgend jaar zomer terug van weggeweest bij Thomas Cook. Ook Lesbos en Mykonos zijn in zomer 2018 weer terug. Nieuwe bestemmingen zijn de Olympus Riviera (Griekenland), Bulgarije, Sardinië en Costa de Huelva (Andalusië).
De bestemmingen werden maandagavond gepresenteerd tijdens een agentenevent in de Rijtuigenloods in Amersfoort, in het bijzijn van ruim 100 reisagenten. Daar werden ook de eerste brochures onder het label Thomas Cook voor de retail gepresenteerd. Voorlopig alleen nog twee brochures voor autovakanties en campingvakanties, maar de vliegbrochure volgt binnenkort.
Zoals bekend wordt Thomas Cook per 1 januari 2018 het exclusieve label voor de retail. Neckermann wordt het eigen online label van het reisbedrijf. In een overgangsfase tot en met zomer 2018 kan de retail zowel Neckermann als Thomas Cook boeken. Met ingang van winter 2018-2019 kan de retail uitsluitend Thomas Cook boeken.
Strategisch
In zijn presentatie herhaalde Toon Kessen, manager sales/ancillary, nog eens waarom Thomas Cook het exclusieve label voor de retail wordt. ‘Het is een strategische keuze, aangezien de concurrentiestrijd om dezelfde klant met hetzelfde product steeds groter wordt.’
Tunesië is in zomer 2018 terug van weggeweest. De korte vliegtijd vanuit Nederland en de scherpe prijzen zijn volgens Kessen belangrijke voordelen. Er wordt gevlogen op Monastir.
Aan de Costa de Huelva, in het zuidwesten van Andalusië, opent Thomas Cook een Sentido hotel. Het hotel behoorde voorheen tot de Marble hotelketen van Corendon. De Spaanse regio is bereikbaar via een vlucht naar het Portugese Faro.
In Bulgarije vliegt Thomas Cook naar Burgas. Daar zijn Sunny Beach en het historische Nessebar te vinden. Ook nieuw zijn vluchten vanaf Rotterdam Airport naar Costa de Almeria (Spanje) en Split (Kroatië).
‘Ik verwacht dat Turkije weer terug komt. Onze hotelpartners daar hebben het afgelopen jaar veel geïnvesteerd’, zegt Carola Hoekstra, managing director van Thomas Cook Nederland. ‘We breiden ook uit in Griekenland. Daar zijn veel kleinschalige accommodaties, die doorgaans lager in prijs zijn. Griekenland heeft het dit jaar erg goed gedaan.’
De presentaties werden afgesloten met een optreden van stemkunstenaar en cabaretier Niek Boes en muziek van ‘huis’-DJ Hilco.
Foto: Michelle van der Lee (partner accountmanager) en Toon Kessen (manager sales/ancillary) presenteerden het nieuwe aanbod.