
Tjingo.nl gaat samenwerken met VakantiePiraten.nl, gespecialiseerd in zogeheten error fares en vakantiedeals. VakantiePiraten is de Nederlandse versie van het Duitse Urlaubspiraten.de, een van de grootste reiswebsites in Duitsland. Urlaubspiraten.de claimt de grootste sociale gemeenschap voor miljoenen Duitsers te zijn.
Tjingo gaat op basis van white label samenwerken met VakantiePiraten, dat hierdoor ook reizen van Tjingo gaat aanbieden. Daarnaast gaat VakantiePiraten de filtertechnologie van Tjingo implementeren op zijn Zoek en Boek-pagina.
De samenwerking biedt beide partijen aanzienlijke voordelen. Zo kan VakantiePiraten dankzij het grote aantal reizen en vakanties van Tjingo zijn portfolio uitbreiden. Daarnaast kan Tjingo gebruik maken van het grote bereik van de blog én online community van VakantiePiraten.
Facebook
Tjingo, dat in 2005 begon en zich profileerde als aanbieder van matsprijzen, is sinds kort onderdeel van de Reas Travel Groep.
VakantiePiraten houdt nauw contact met zijn community via Facebook, Instagram, Twitter, Whatsapp en Messenger. De Facebook-pagina van VakantiePiraten in Duitsland en Nederland heeft een kleine 9 miljoen fans. De app is al ruim 8 miljoen keer gedownload. Goed beschouwd worden door de samenwerking de grote online community van VakantiePiraten/Urlaubspiraten.de en het grote aanbod van Tjingo (30.000 tot 40.000 accommodaties) samengevoegd.
‘De nieuwe samenwerking zal zowel Tjingo als HolidayPirates helpen te groeien’, zegt Femke Evers, CEO van Tjingo. ‘We zijn blij dat we de kans hebben om hun gezellige en trouwe community te bereiken en zijn enthousiast om, met het delen van onze techniek, HolidayPirates te helpen hun service en aanbod te verbeteren en optimaliseren.’
Volgens David Armstrong, CEO van HolidayPirates, hebben beide bedrijven ‘hetzelfde DNA met passie voor de beste reisdeals voor de beste prijs’. Armstrong: ‘Daarom ben ik verheugd over het feit samen te kunnen werken met Tjingo. Het combineren van zowel onze technologie als doelstellingen zal ertoe bijdragen dat beide organisaties kunnen floreren, en we zien er daarom naar uit om samen te groeien.’