
Terwijl de grote touroperators steeds meer directe klanten naar zich toetrekken, blijft SolFly zich richten op de reisagent. Dat was woensdagavond de boodschap van directeur Hans Mosselman tijdens de show Brooklyn Nights in Studio’s Aalsmeer, waarbij op uitnodiging van SolFly zo’n 550 reisagenten aanwezig waren.
‘Wij proberen jullie een goed alternatief te bieden, met een goed en betaalbaar Nederlands product’, stelde Mosselman, die de zaal open en eerlijk zijn verhaal vertelde en opriep tot samenwerking. ‘Laten we samen proberen de klant vast te houden. Wij hebben jullie nodig. Zonder jullie kunnen we de deur sluiten.’
SolFly heeft net zijn nieuwe brochure gelanceerd, met meer dan 200 kleinschalige accommodaties, die Mosselman allemaal zelf heeft bezocht. Zakynthos en Tenerife zijn de nieuwe bestemmingen. Daarnaast heeft SolFly twee muziekreizen, naar Budapest en Barcelona, gericht op het hogere segment.
Show
Mosselman werkt al jaren samen met Frank Wentink, ook wel de godfather van de eventbranche genoemd, die momenteel in Studio’s Aalsmeer uitpakt met zijn show Brooklyn Nights. Mosselman verkoopt toegangskaarten voor deze show ook via reisbureaus, die daar commissie over ontvangen. ‘Het reisbureau kent de klant en weet bijvoorbeeld wanneer die jarig is en naar een dergelijke show zou willen. Dit soort producten kan een goede aanvulling zijn in het assortiment van reisbureaus.’
Studio’s Aalsmeer vormen zaterdag 6 februari het decor voor het Reisgala van TravMagazine, compleet met wervelende dinnershow en uitreiking van de Vakantie Awards.
Foto: Frank Wentink en Hans Mosselman bij het begin van de show Brooklyn Nights.