
De ANVR heeft bij de start van haar jubileumjaar een toevoeging achter haar naam gezet. ANVR, ondernemers in reizen. Met de toevoeging richt de ANVR zich op de nieuwe doelgroep van ondernemers in de reisbranche.
‘De traditionele leden van de ANVR zijn de reisbureaus en touroperators, maar de nieuwe bedrijven laten zich niet in een hokje plaatsen. Met deze toevoeging willen we de ANVR verbreden voor iedereen die onderneemt in de reiswereld.’
De ANVR vervangt dit jaar de term branchepartner door businesspartner. Reis-gerelateerde bedrijven mochten zich tot nu toe branchepartner noemen, waarbij zij een bescheiden bijdrage betaalden. Met de lancering van de term businesspartner gaat de ANVR dit jaar een duidelijke scheiding aanbrengen. Bedrijven die echt reizen aanbieden, zoals cruisemaatschappijen, mogen zich geen branchepartner meer noemen. Zij krijgen de keus om volwaardig ANVR-lid te worden.
Businesspartner
Alleen partijen die echt uitsluitend reis-gerelateerd zijn, zoals het toeristisch onderwijs en verzekeraars, mogen de nieuwe term businesspartner gebruiken. Voor een jaarcontributie van 1.500 euro krijgen zij onder andere de beschikking over het ANVR-logo, met de toevoeging businesspartner, en hebben zij veel andere voordelen van het lidmaatschap, zoals toegang tot het ledengedeelte van de website en korting op deelname aan het ANVR-congres.