LMX Touristik heeft zijn inkomende activiteiten verkocht aan World2Meet, een 100 procent dochter van de Iberostar groep. Het Duitse LMX, sinds eind 2014 ook actief o pde Nederlandse markt, gaat zich concentreren op zijn touroperatoractiviteiten.
World2Meet (W2M) neemt de aandelen over van alle lokale bestemmingsagentschappen, die tot nu toe bij LMX gebundeld waren onder de naam LTS International AG (LTS), een Zwitserse dochtermaatschappij van de LMX Holding.
Hiermee wordt World2Meet de grootste aandeelhouder in de betreffende bestemmingen. Dit betreft de incoming agencies in Egypte, Malta, Bulgarije en Turkije.
Tegelijk wordt het agentschap van Spanje in de toekomst direct ondergebracht bij World2Meet in Palma de Mallorca. De finale overdracht is eind februari 2017. Over de hoogte van de verkoopprijs worden geen mededelingen gedaan.
Iberostar bestaat al 60 jaar en behoort tot een van de meest toonaangevende hotelketens in de wereld. W2M behaalde in 2016 een omzet van 315 miljoen euro, met 2,2 miljoen passagiers en beschikt over 24 kantoren in vijf landen. W2M is in 175 bestemmingen actief en heeft contracten met 265.000 hotels wereldwijd, waarvan 25.000 directe contracten.
‘Met de verkoop van onze incoming activiteiten kunnen we de aandacht bij de LMX groep nog meer vestigen op de echte touroperator activiteiten, waar we voor de komende jaren inzetten op een sterke groei’, zegt Markus Hartwig, eigenaar van LMX Holding.