
De Ierse lowcost luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft in mails aan reizigers, die het moet teleurstellen naar aanleiding van de maatregelen door de Schiphol-chaos, woest uitgehaald naar Schiphol, de Nederlandse overheid én heeft het mailadres van Dick Benschop (CEO Schiphol) gedeeld zodat reizigers hun klachten aan hem kunnen richten.
‘Het spijt ons u te moeten meedelen dat uw vlucht van Dublin naar Amsterdam op 17 juli 2022 is geannuleerd vanwege last-minute beperkingen die zijn opgelegd door Schiphol Amsterdam Airport, dat niet op tijd genoeg personeel kon werven voor het hoogseizoen in de zomer. Deze anti-consumentenactie, veroorzaakt door het wanbeheer van Schiphol Airport, ligt volledig buiten de macht van Ryanair. Ryanair is ruim negen maanden geleden met Schiphol Airport tot een deal gekomen en heeft het vliegtuig en de bemanning om uw vlucht uit te voeren. Helaas kan Schiphol Airport niet de beloofde serviceniveaus leveren en heeft de Nederlandse regering geweigerd om in te grijpen. Als gevolg hiervan is Ryanair gedwongen door Schiphol Airport om uw vlucht te annuleren’, aldus de luchtvaartmaatschappij.
‘Alle klachten moeten worden gericht aan: Dick Benschop, CEO van Schiphol Airport. Als u met anderen reist, dient u hen op de hoogte te stellen van deze annulering. Onze oprechte excuses voor het eventuele ongemak. Zoals hieronder beschreven, kunt u gebruikmaken van een andere route naar uw bestemming en redelijke zorg, of een volledige terugbetaling van de kosten van uw ticket. U kunt overstappen op alternatieve vluchten.’
