
Tientallen vakantiegangers die een reis hebben geboekt bij TravelBird kunnen hun hotel niet in omdat de reisorganisatie niet zou hebben betaald, zo meldt de Consumentenbond aan TravMagazine. TravelBird laat in een reactie weten dat de betalingsvertraging is veroorzaakt door seizoensfluctuaties, en ontkent verdere financiële problemen.
Bij de Consumentenbond komen meldingen binnen van consumenten die hun reis bij Travelbird hebben geboekt, maar eenmaal op de bestemming aangekomenen niet hun hotel in kunnen, omdat Travelbird het hotel niet zou hebben betaald. Volgens de bond zijn sommige hotels dan coulant en laten ze de gasten toch overnachten, andere hotels vragen de gast om het bedrag ter plekke te betalen.
TravelBird erkent dat er een tijdelijke vertraging zit in de betaling. Een woordvoerder wijdt dit aan seizoensfluctuaties. ‘Daar heeft elke reisorganisatie last van, alleen wij zijn de enige die daarover in het nieuws zijn gekomen omdat er mensen voor een dichte deur hebben gestaan. We proberen dit probleem zo snel mogelijk op te lossen, eind oktober zijn we over op onze normale betalingsprocessen. Vanaf dat moment gaat alles bergopwaarts.’
De reizigers die er last van hebben, worden volgens TravelBird pro-actief benaderd. Er zijn daarvoor extra mensen ingezet. Verdere financiële problemen worden ontkent door de reisaanbieder.
Contact
Het advies van de Consumentenbond aan de klant die zelf voor extra kosten komt te staan, is om contact op te nemen met TravelBird en het bedrag terug te vragen. ‘We verwachten dat de klantenservice van TravelBird vanwege alle publiciteit inmiddels beter bereikbaar zal zijn.’ Ook adviseert de Consumentenbond om voor vertrek bij het geboekte hotel te checken of het wel door TravelBird betaald is en om alle correspondentie te bewaren.
SGR
SGR heeft contact gehad met de reisorganisatie en houdt de situatie in de gaten.
Ook slachtoffer van “betalingsachterstand”. Ondanks reclamatie en toezegging terugbetaling nog niets terug ontvangen. Begint op oplichting te lijken. Pas dus op!
oktober 27, 2018
Reis geboekt en betaald, tickets inmiddels ontvangen. Toch maar even wachten met de benodigde inentingen en het regelen van een visum.
Snel duidelijkheid geven naar de klant
Einde van het zomerseizoen, cashflow neemt snel af. Boekingen vallen stil en de zomerrekeningen moeten nog betaald worden. Gezien de financiele resultaten, zullen de aandeelhouders moeten lappen en als ze dat niet doen is het snel voorbij…… Succes SGR!
Buitengewoon vreemd dat een bedrijf zich verschuilt achter ‘seizoensfluctuaties’ waar ‘iedereen last van heeft’ . Als je dit weet regel je een overbruggingskrediet. Travelbird laat kennelijk liever als enige zijn klanten voor een dichte deur staan en zelf de narigheid oplossen. Dat mag je een schande noemen.
Wat een flauwe kul antwoord van Travelbird. Als je begint met touroperatortje spelen weet je van deze fluctuaties en hoor je je cashflow gewoon op orde hebben. En dat hebben ze duidelijk niet.
SGR, ik zou zorgen voor een wat hogere garantie!