
Transavia heeft haar vernieuwde YouTube kanaal, waarop wekelijks nieuwe video’s worden geplaatst, gelanceerd. De airline richt zich met dit kanaal op de zogeheten Generatie Z, die intensief gebruikmaakt van YouTube.
Doel is hen te informeren, te entertainen en enthousiast te maken voor vliegen met Transavia. In de video’s staan bijvoorbeeld de medewerkers van de luchtvaartmaatschappij in de hoofdrol.
Generatie Z besteedt veel tijd aan YouTube, meer dan aan traditionele media, zoals televisie en radio. YouTube is hun zoekmachine. Door via de webseries duidelijk te maken wie Transavia is, wil de vliegmaatschappij op lange termijn haar merkvoorkeur onder generatie Z vergroten. ‘Met het Transavia YouTube kanaal vergroten wij de band met Generatie Z en laten we zien dat we een toegankelijke luchtvaartmaatschappij zijn voor iedereen,’ aldus Erik-Jan Gelink, commercieel directeur bij Transavia.
De campagne wordt afgetrapt met de ‘Bucketlist Hunt’ waarin vier bekende YouTubers (Tony Junior, Sophie Milzing, Marije van der Made en Nesim Najih) de hoofdrol spelen.