
De cruisesector heeft een spannend jaar achter de rug. ‘Dat consumenten op vakantie willen, daarover bestaat geen twijfel. Dat heeft ook 2022 aangetoond, toen we de schepen onverwacht weer vol kregen.’
Dat zegt Nico Bleichrodt, als Vice President International Sales verantwoordelijk voor alle salesactiviteiten buiten Noord-Amerika bij Holland America Line.
Bleichrodt is positief over 2023. De boekingen lopen nu al voor op die van 2019, het beste jaar van HAL ooit. De komst van de Rotterdam afgelopen zomer, het nieuwe vlaggenschip van HAL en de zevende met die naam, heeft zeker bijgedragen aan de belangstelling.
Afgelopen zomer werden vooral cruises in Europa geboekt. ‘Zeker 80 procent was Europa en 90 procent daarvan was met vertrek uit Nederland.’ Inmiddels trekken voor komend jaar ook in de cruisesector de boekingen voor verre bestemmingen weer aan. Alaska, Azië, Zuid-Amerika en de Caribbean zijn populair.
Lees het volledige interview in de nieuwste editie van TravMagazine.