
SGR zet op dit moment een operatie op die TravelBird-gedupeerden in het buitenland gaat helpen. Dit meldt directeur Erik Jan Reuver aan TravMagazine. Het advies: ‘Doe geen betalingen aan TravelBird.’
‘We zijn nu bezig om samen met een aantal partijen mensen te helpen in het buitenland. In afwachting van de bewindvoerder die nu benoemd gaat worden. De mensen die nu in een hotel zitten, kunnen mogelijkerwijze problemen ervaren nu als het om betaling gaat. Voor de reizen die nog moeten aanvangen, vindt er op dit moment overleg plaats met de bewindvoerder. Komende dagen worden alle gedupeerden proactief door het SGR geïnformeerd en wij adviseren vooral ook om onze website www.sgr.nl te volgen voor verdere nadere actuele informatie.’
Onder andere TUI helpt SGR om de reizigers die op dit moment in het buitenland verblijven, te ondersteunen.
Deze informatie is inmiddels beschikbaar op www.sgr.nl. De verdere informatie die hier nu wordt vermeld is als volgt:
‘Consumenten die rechtstreeks bij TravelBird BV een reis onder de SGR-garantieregeling hebben geboekt met een vertrekdatum na vandaag worden verzocht even te wachten met het inzenden van hun claim tot SGR heeft kunnen uitzoeken op welke manier wij claims het snelst kunnen afhandelen. Zie ook de informatie op de pagina Schade claimen op deze site.
In alle gevallen geldt dat wij klanten dringend adviseren geen betalingen meer aan TravelBird BV te doen voor nog niet aangevangen reizen, ook niet op uitdrukkelijk verzoek van de bewindvoerder (of curator). Betalingen gedaan na 31 oktober 2018 worden niet meer door SGR gegarandeerd.’